Keresés ebben a blogban

2013. március 5., kedd

Deus ex machina


Rendes állampolgárok végzik mindennapi munkájukat a társadalomban, megannyi fogaskereket gondosan gördítve tovább az államok gépezetében, amelyet annak elöljárói napról-napra olajozgatnak és javítgatnak. Ebben a hatalmas machinában a munkaerőpiac hajtószíjáról lepergő homokszemek azok a felesleges emberek, akik a szociális hálón keresztül zuhanva, a társadalom perifériájára szorulnak, valahol a gép alján.

A homokszemek persze olykor megakaszthatják a gépezetet, ezért kell a kormányzati politikának egyre elszántabban szembeszállnia a városok utcáin élő hajléktalanokkal, az utakon a főváros felé tántorgó éhségmenetelőkkel, és egyéb kiszolgáltatott társadalmi csoportok képviselőivel. Az államnak ez a hatalmas gépezete ugyanakkor felelőtlen működtetés mellett bárkit-bármikor képes bedarálni. Hazánkban a legmarkánsabb példa erre a devizahitelesek helyzete volt. Bár a bankszektor megremegett a hitelválságtól, az állam gondosan olajozgatta a recsegő ropogó bankokat, miközben azok sorra fosztották ki ügyfeleiket. Persze a bankok hitelezése nem állhat le, mert akkor nem lehetne istent játszva a semmiből pénzt gyártani. Nem lehetne a matériát olyan mértékben fetisizálni az emberekben, hogy az teljesen a hatalmukba kerítse őket. A kereskedelmi médiában mára a legkapósabb témává vált arról tudósítani, amikor valaki úgy dönt, hogy kiszáll ebből a gépezetből.

A társadalom tökéletesen fragmentált, már nem pusztán a szomszédok, de a családtagok sem beszélnek egymással, tulajdonképpen úgy élnek együtt, hogy nem is ismerik egymást. A házak ablakain átszűrődő kékes villódzó fénybe burkolóznak a tévé által hipnotizált lakók, akiket korosztálytól függetlenül hálóz be a média, a divat, a technika. Aztán, ha a falu egyik házában este nem kapcsolják le a tévét, a benti kékes villogást pedig reggelre a rendőrségi fényjelzők kékes villogása váltja fel az utcán, a szomszédok és ismerősök csak széttárt karokkal állva, nedves szemekkel pislogva, értetlenkedve zsolozsmázzák a kiérkező sajtósok kameráiba, hogy nem értik, hogy történhetett a tragédia, hiszen az áldozatoknak mindenük meg volt és olyan rendes emberek voltak, soha egy hangos szó, stb. Érdekes paradoxon, de mégis általános közhely ez, hiszen mindene eleve nem lehet meg az embernek és amúgy is, minek is vágyna rá. Valószínűleg arra gondolnak, hogy a rendes családi élethez, biztonságos anyagi léthez volt meg minden feltételük, de az sem volt elég. Miért nem lehetett akkor ez elég? A szegény embernek a családja a mindene, és mivel ő anyagi helyzetéből adódóan nem lehet materialista ezért inkább a dolgok érzelmi oldalára próbál meg nagyobb hangsúlyt fektetni. A legtöbb ember hagyja, hogy leigázza a munkája és elrabolja tőle az élete jelentős részét, amit ahelyett, hogy a családjával töltene, még több munkával kénytelen tölteni. A család dolgozó tagjai kényszerhelyzetüket azzal próbálják meg feldolgozni, hogy igyekeznek mindenféle javakkal elhalmozni családtagjaikat, amire „szükségük” van, miközben a legfontosabb szükséglettől, a családi együttléttől fosztják meg őket.

A világhatalmi kabbalista elit[1] irányítása alatt álló egyház, kultúra, média és politika tökéletesen meg tudta mételyezni az emberek gondolkodását. Mással nem magyarázható, mint ennek az életellenes felfogásnak a mindent átszövő terjesztésével például, hogy egyre több nő számára a karrier előbbre való a családnál, így a fejlett országokban egyre kevesebb gyerek születik. Az egyneműek házasságát egyre több államban propagálják, miközben a kétnemű házasságok felbontásának száma rekordokat döntöget. A XVI. Benedek pápa regnálása idején napvilágra került sok száz eset a papok által megrontott kiskorúakról nem jutott el a büntetőjogi felelősségre vonásig[2]. A társadalom végletes megosztottságát mutatják olyan válságba került európai országok parlamenti választásainak eredményei, mint Görögországé 2012-ben vagy Olaszországé 2013-ban. Az ideológiák és ígéretek katyvaszából felbukkanó pártok, fölényes győzelmet arattak a politikai PR számára az emberi józanság és tudatosság ellen folytatott küzdelmében. Ennek eredményeként a választásokon évtizedek óta nem látott mennyiségű párt jutott be a parlamentbe, amelyek kis többséggel rendelkező, soktagú, ezáltal sebezhetőbb kormánykoalíciók élén igyekeznek országaikat súlyos adóságaikkal a vállukon talpra állítani. Bábel tornyának ledőlését követően, lassan tehát ismét kezd minden ember, szervezet és állam újra egy nyelvet beszélni, de nem azt, amelyiken keresztül megértik egymást, hanem azt, amely által leigázzák őket.

Alkatrészek.

A probléma egyik ága, abból ered, hogy az emberek alapvetően társas lények, amihez az is hozzátartozik, hogy szeretik meghallgatni egymást, segíteni a másiknak. A gazdasági átalakulások, az iparosodás, a technikai fejlődés, a népességnövekedés, és a forradalmak ettől a törzsi társadalmakban máig meglévő közösségi szellemtől és segítőkészségtől fosztották meg az embereket. A modernebb társadalmakban élő ember számára saját maga vagy családja boldogulása fontosabb lévén, személyes javaik halmozása, életszínvonaluk emelése előrébb való a többi ember gondjánál, bajánál. A létbizonytalanságban tartott emberekre nagyobb nyomás nehezedik, így hajlamosabbak lehetnek rossz döntéseket hozni. Azzal is magyarázható, hogy sok fejlődő országban boldogabbak az emberek[3], mint némely náluk sokkal gazdagabban, hogy bár szerényebb körülmények között élnek, de nagyobb biztonságban érzik magukat. Amikor az ember családja vagy mások javára (akár globális felelőssége tudatában) megtanul lemondani valamiről, túllép saját korlátain, ami felszabadító érzés lehet, míg a különféle szerepeknek való szüntelen megfelelés és a velük kapcsolatban támasztott elvárások teljesítése gúzsba köthetik az egyént. Az önként eladósodó ember magát hozza ebbe a kiszolgáltatott helyzetbe, így a profitorientált bankok képesek nyomás alá helyezni őket. A fedezetlen hitelek és egyéb banki adatok mögött nem pusztán tőke áll. Általuk a valódi értéket előállítani képes egyénhez lehet eljutni, akinek ugyanakkor helyi beágyazottsága esetén jobbak lehetnek a fennmaradási esélyei, ezért kell őket lakhelyüktől is lakáshitelek formájában megfosztani. A bankoknak az ügyfeleket végletesen eladósító hitelezési technikája az egyén megkárosításával egyenesen arányosan rombolja a társadalmat és fosztja ki az államot, amely közpénzből tőkésítette fel a buborékjában rekedt hitelintézeteket, hogy azután jogi vitáktól, különadótól és emberi sorsoktól rögös úton haladva közreműködjön velük a folyamat lefolytatásában. Az egyéni szuverenitás leépítést követő lépcsőfok az állam szuverenitásának leépítése, amelyhez a jelenlegi eladósítások mellett a háborúk alatti és az azt követő hitelezés különösen kedvező pénzpiaci környezetet teremthet. Tényleg úgy tűnhet, hogy a világ országai mai formájukban már sehol sem lesznek, amikor a bankok még mindig virágozni fognak. Mégha nem is lehet ez a bankok végső célja, az átlagemberek tulajdonképpen semmit nem fognak fel abból, amit ellenük elkövethetnek a bankok, akár elolvassák az apró betűt, akár nem. A tantervet illetően megfontolandó lehetett volna, hogy megannyi újítás közepette a privát pénzügyek oktatásának is szenteljenek pár órát, ha már médiaismeretre szánunk. De hát a magyar kormányzat suicid hajlama pont abban áll, hogy az oktatás helyett inkább a sportra, a közszolgálati médiára, vagy a nem létező filmgyártásra költ felfoghatatlan összegeket. Ha valaki szereti a focit, akkor mindegy is, hogy lesz e lehetősége elvégezni egy szakiskolát, neki már jó lesz. A Munkahelyvédelmi Akcióterv[4] sem a helyi gazdaság erősítéséért harcba szálló hadjárat eleme, hanem inkább a kialakult helyzetet banki hitelekkel fenntartani szándékozó forrás, hiszen abban is mindenki egyetért, hogy tökéletes képtelenség Magyarországon gazdasági növekedés külföldi beruházó nélkül. Egy recesszióban lévő magyar gazdaságba invesztáló külföldi beruházó, vagy a legnagyobb magyar gyógyszeripari vállalat még stratégiai partnerre találhat a magyar államban, a makói hagymatermelők, a gyulai húsipar, a tejipar, stb. viszont már természetesen nem. Amikor az ember adottságait és szakértelmét a környezetében élők boldogulására fordíthatja, akkor tesz leginkább a közösség és saját maga javára, legkevésbé pedig távoli embertársainak a kárára. Leegyszerűsítve ugyan, de ez is lehet egyfajta különbségtétel egy helyi vállalkozó és egy globális cég alkalmazottjának társadalmi hasznossága között.

Rendre peregnek hát tovább a homokszemek kifelé az egyre rozsdásodó kis fogaskerék fogai alól, ahogyan a hozzá kapcsolódó nagyobb és lomhább, vagy vígan zakatoló jól megbúvó kisebb és fürgébb barátai és még pár tucat jobb és rosszabb állapotban lévő ilyen-olyan alkatrész társuk működtetik a mechanizmust. A lényeg, hogy mielőtt a szerkezetek megállnának, még darabokra törjék egymást, hogy majd a legfényesebb fogaskerekeikből lehessen felépíteni az új világrend alapján megtervezett társadalom gépezetét.



[1] A kabbalista illuminátus ideológiájával kapcsolatosan bővebben: Henry Makow: Illuminati: The Cult that Hijacked the World., Silas Green, 2008. és Henry Makow: Illuminati 2: Deceit and Seduction., Silas Green, 2010.
[2] A világ egyik legtekintélyesebb egyházi vezetőjének, XVI. Benedek utódjának a megválasztásában pedig egy pedofíliával megvádolt bíboros, Roger Mahony is részt vehet.
[3] Bhután például jó összehasonlítási alap lehet, hiszen geopolitikai helyzete, gazdasága, infrastruktúrája, államformája, stb. alapján egyaránt elmaradott országnak mondható, mégis az emberek boldogak mert, cserébe természeti, kulturális, stb. javaikat megőrizte számukra az ország vezetése.
[4] http://www.kormany.hu/download/7/2e/a0000/MUNKAHELYV%C3%89DELMI%20AKCI%C3%93.pdf

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése